Inzicht
5 vragen om aan uw softwareleverancier in de zorg te stellen
Een slimme zorgorganisatie denkt goed na over de software die wordt gebruikt voor registratie en administratie. Om cliëntgegevens veilig te houden en de oplossing eenvoudig te koppelen met andere systemen, bijvoorbeeld. Maar ook het gebruiksgemak moet op orde zijn, nu én in de toekomst. Het is dus niet gek om uw softwareleverancier kritisch te bevragen. En wij nodigen nieuwe klanten van Care2Declare dan ook uit hetzelfde te doen.

Niet IT, maar controllers of administrateurs zijn steeds vaker verantwoordelijk voor de keuze van de software voor de zorgadministratie. Dat is goed nieuws, want gebruikers weten het beste aan welke eisen een oplossing moet voldoen om de business zo goed mogelijk te ondersteunen. Het is alleen natuurlijk van belang dat de functionaliteiten niet alleen nu aansluiten bij de behoeften, maar ook in de toekomst. Daarbij zijn ook technische vereisten belangrijk bijvoorbeeld voor naadloze integratie.

Deze vragen worden ook aan ons gesteld

Als leverancier van Care2Declare, de specialistische oplossing voor zorgverantwoording en -declaratie, vinden wij het dan ook niet gek om kritische vragen te beantwoorden. We helpen u op weg met de vragen die aan ons worden gesteld. Vragen die u ook kunt stellen aan alle softwareleveranciers die u overweegt. Zo maakt u op alle fronten een gedegen keuze en weet u precies wat u nu én in de toekomst kunt verwachten.

1. Hoe vaak vernieuwt u uw software?

Het lijkt misschien onbelangrijk, de releases, want u heeft software uitgekozen waarmee uw huidige taken worden ondersteund. Dat zit goed, wat meer moet u nog weten? Softwareleveranciers die hun oplossingen op gezette tijden vernieuwen, groeien mee met de eisen in de markt en uw werk. Net als uw taken veranderen, verandert software idealiter mee. Daar komt bij dat technologische ontwikkelingen in de oplossing ervoor kunnen zorgen dat u nog beter ondersteund wordt.

Het is dan helemaal mooi als uw oplossing in de cloud wordt geleverd. Oplossingen in de cloud worden vaak ’s nachts of in het weekend geüpdatet, zodat u, als u weer aan het werk gaat, verder kan met de verbeterde versie van de oplossing. U wordt natuurlijk niet in het diepe gegooid, nieuwe releases worden tijdig aangekondigd, zeker als het grote verbeteringen betreft, zodat u tijd kan inplannen om de nieuwe functionaliteiten te ontdekken.

Bij Care2Declare ontwikkelen we in sprints van drie weken. Dat betekent dat elke drie weken functionaliteiten worden verbeterd, bugs worden opgelost en performance wordt verbeterd. Elk kwartaal brengen we een grote release uit met nieuwe functionaliteiten of andere grote verbeteringen om het gebruiksgemak te verhogen en uw werk nog eenvoudiger te maken. Care2Declare wordt aangeboden via de cloud, dus onze klanten ondervinden minimale hinder van de updates.

2. Hoe zit het met beveiliging?

We kunnen niet genoeg benadrukken hoe belangrijk het is om beveiliging en dus privacy van uw cliëntgegevens bovenaan uw prioriteitenlijst te zetten. Niet alleen vanwege de torenhoge boetes die u boven het hoofd hangen als u uw beveiliging niet op orde heeft en data wordt gelekt. Het is een teken van respectvol omgaan met uw cliënten en hun gegevens om software uit te kiezen die beveiliging en privacy serieus neemt.

Wij hebben voor Care2Declare twee belangrijke keuzes gemaakt als het gaat om beveiliging en privacy, waarvoor wij ook gecertificeerd zijn. Ten eerste zit beveiliging in het framework van Care2Declare. Dat betekent dat we softwarematig een aantal keuzes hebben gemaakt om de veiligheid van uw data en die van uw cliënten te waarborgen. Ten tweede is alle data versleuteld en heeft een gebruiker alleen toegang tot die data die hij of zij nodig heeft. Dat noemen wij privacy-by-design.

Meer lezen over onze visie op beveiliging? Kijk hier.

3. Hoe gaat u om met wetswijzigingen?

Wet- en regelgeving in zorgadministratie heeft veel impact op uw werk en de gegevens die u nodig heeft om zorg ook daadwerkelijk vergoed te krijgen. Daarom is het niet meer dan logisch dat u deze vraag stelt. Wij voeren wetswijzigingen op tijd door in Care2Declare en begeleiden u via de software in de veranderingen die de wetswijzigingen hebben op uw werk. Zo bent u ervan verzekerd dat u zorgregistraties op tijd en correct indient.

4. Hoe kan uw software gekoppeld worden aan mijn best-of-breed applicatielandschap?

Een best-of-breedstrategie ondersteunt uw zorgverleners en administrateurs het best, zo schreven we al eerder. Deze strategie stelt u namelijk in staat om een oplossing te kiezen die honderd procent aansluit op uw processen en werkzaamheden. Alleen als u deze strategie volgt, is het natuurlijk van belang dat de oplossing eenvoudig te koppelen is met andere best-of-breedoplossingen.

Om gebruiksgemak te optimaliseren, beschikt Care2Declare over een generieke API. Via deze beveiligde koppeling zijn de basisgegevens uit Care2Declare voor andere applicaties beschikbaar en kan een koppeling gerealiseerd worden met boekhoudprogramma’s, BI-tooling en de ECD’s van onze softwarepartners. Zo kunt u geregistreerde zorg eenvoudig doorzetten naar Care2Declare, waar u de stappen doorloopt om declaraties op tijd en correct in te kunnen dienen. Zo wordt de zorg die u levert ook daadwerkelijk vergoed.

5. Welke visie heeft u naar de toekomst toe?

Niemand kan in de toekomst kijken, maar voorkom dat u een oplossing kiest die binnen no-time is uitgerangeerd. U doet dat ten eerste door te kiezen voor een leverancier die zich ontwikkelt op basis van uw behoeften, zoals altijd kunnen voldoen aan wet- en regelgeving. Ten tweede wilt u weten: komt mijn visie op de ontwikkeling van de gezondheidszorg en hoe die ondersteund moet worden in de toekomst overeen met die van mijn softwareleverancier? Alleen dan weet u zeker dat u toewerkt naar dezelfde stip aan de horizon.

Wilt u met ons sparren over de toekomst van de gezondheidszorg, zorgdeclaratie en ondersteunende oplossingen? Aarzel dan niet en neem contact met ons op.

Meer weten?

Wilt u meer weten? Neem vrijblijvend contact met ons op.