Inzicht
Anouk: ‘Mijn doel is om medewerkers blij te maken’
Anouk Geertman – van Benthem is als officemanager bij Care Expert een spil in de organisatie. Vooral omdat Anouk niet alleen de facilitaire zaken regelt, zoals koffie, een gezellige binnenkomst en andere ondersteuning, maar ook HR-taken op zich neemt. ‘Ik heb ook een HR-achtergrond, dus als medewerkers vragen hebben over hun ouderschapsverlof bijvoorbeeld, dan kunnen ze daarvoor bij mij terecht.’

Als je het kantoor in Zwolle binnenkomt, dan kom je binnen in een uitnodigende ruimte. Niet alleen de bank zit lekker en de sfeer klopt, er liggen ook de up-to-date folders en op het beeldscherm zie je de laatste ontwikkelingen verschijnen. Dit is allemaal het werk van Anouk Geertman – van Benthem, officemanager bij Care Expert. Maar het draait niet alleen om de warme ontvangst van klanten en partners die binnenkomen.

Medewerkers die blij zijn

Anouk vertelt: ‘Mijn doel is om medewerkers zo goed mogelijk te faciliteren zodat ze blij zijn en het beste van zichzelf kunnen geven. Ook zorg ik dat er een thuishonk is waar mijn collega’s zich thuis voelen. Daarom is mijn werk heel divers, van het bestellen van een muis tot het meedenken in een opleiding. Maatwerk is dan belangrijk en ik stel collega’s de vraag: wat heb jij nodig om je werk zo goed mogelijk te kunnen doen en waar word je blij van?’

‘Ik doe heel veel verschillende dingen en dat maakt mijn werk ook gelijk zo leuk’, vertelt Anouk. Ze is dan ook niet alleen een officemanager, ze vervult ook HR-taken. ‘Ik heb een achtergrond in HR, dus die zaken regel ik ook voor Care Expert. Van werving en selectie tot het bijhouden van het personeelsreglement. Dat betekent dus ook op de hoogte blijven van wijzigingen in wet- en regelgeving, bijvoorbeeld over het ouderschapsverlof of kilometervergoeding.’

Waardering uitspreken

Anouk maakt de doorvertaling van de kernwaarden van Care Expert naar hoe ze zorgt voor de medewerkers. ‘Waardering uitspreken naar onze medewerkers vinden we belangrijk bij Care Expert. Dat vertaal ik door naar het kerstgeschenk en de kaart. Maar dat laten we ook zien door bijvoorbeeld leuke dingen te organiseren, zoals een sinterklaasviering. Ook organiseerden we een oudjaarsborrel waarbij we met een rad-van-fortuin allerlei cadeautjes hebben verloot.’

Waarom is Anouk eigenlijk bij Care Expert begonnen? ‘Wat mij aansprak de informele sfeer. Hier werken mensen die echt toegewijd zijn. Iedereen weet me te vinden en ik pas er heel goed tussen. Wat ik ook heel fijn vind, nu ik hier werk, is dat ik heel veel ruimte heb om initiatief te nemen en dingen op te pakken. Zo kan ik bijvoorbeeld steeds strategischer over HR na denken en dat bij Care Expert naar een volgend niveau tillen.’

Overzicht creëren

De gemene deler in het werk van Anouk is dingen overzichtelijk maken. ‘Ik vind het heel fijn om dingen op te ruimen, processen te stroomlijnen en meer persoonlijkheid aan te brengen. Ik werk daarvoor met alle lagen uit de organisatie en dat maakt het heel leuk. Na mijn zwangerschapsverlof ga ik aan de slag met ons kantoor om dat nog meer Care Expert uit te laten stralen. Ik wil het hier nog beter, leuker en fijner maken.’

‘Ik merk dat we binnen de organisatie naar elkaar toe groeien, we zijn één team. Er is meer verbondenheid binnen het team. Dat komt mede doordat we niet alleen werken met elkaar, maar ook leuke dingen doen met elkaar. We vieren onze successen samen, verjaardagen worden meer gevierd. Christiaan was vijf jaar in dienst en daar regelen we dan een taartje voor. Dat soort dingen zorgt voor verbondenheid.’

Wil je ook werken bij zo’n fijne organisatie? Check nu snel onze vacatures.

Meer weten?

Wilt u meer weten? Neem vrijblijvend contact met ons op.