Care2Declare Implementatiebegeleiding

Haal alles uit Care2Declare

Om uw processen te ondersteunen met Care2Declare, doorlopen we een implementatietraject. We begeleiden nieuwe klanten al sinds 2011 in die implementaties. Zodoende hebben we de kennis en ervaring om Care2Declare zo in te richten dat u de resultaten behaalt die u voor ogen heeft. Een goede voorbereiding zorgt er tevens voor dat de impact op uw organisatie minimaal is.

Het implementatietraject is onder te verdelen in de volgende stappen, waarbij een aantal onderdelen optioneel zijn af te nemen. In overleg met uw organisatie wordt bepaald welke fases worden doorlopen en wat de benodigde inzet per fase is:

Procesoptimalisatie (optioneel)

Voor de procesanalyse brengen we samen met u het proces vanaf de binnenkomst van de cliënt tot en met de uitbetaling van de declaratie in kaart. We gaan uit van bestaande processen, maar kijken ook waar de processen geoptimaliseerd kunnen worden. Samen creëren we zo een optimaal werkproces. We stellen dan ook vast welke handelingen in welke applicatie worden uitgevoerd en welke koppelingen met Care2Declare nodig zijn. Integratie is namelijk essentieel voor een soepel lopend werkproces. De optimale werkwijze fungeert als blauwdruk voor de verdere implementatie.

Inventarisatie

Als tweede stap van de ingebruikname van Care2Declare is de inventarisatie van alle data en gekoppelde velden die nodig zijn om uw optimaal werkproces te kunnen volgen. De inventarisatie is de basis waarop Care2Declare wordt ingericht en bevat bijvoorbeeld cliëntgegevens, gebruikers, OE-structuur, productafspraken met financiers, indicaties en productpatronen. Op basis van deze inventarisatie kan ook de bestaande data vanuit het huidige systeem gemigreerd worden naar Care2Declare. We brengen deze data samen in kaart, zodat een volledig en correct inrichtingsdocument ontstaat dat gebruikt kan worden in de volgende fase.

Software-inrichting

Wij gaan vervolgens aan de slag met de inrichting van Care2Declare op basis van het inrichtingsdocument zoals we dat bij de inventarisatie hebben opgesteld. U hoeft in deze fase alleen eventuele vragen te beantwoorden. Aan het eind van de inrichting kunt u aan de slag met de conversie van uw data.

Conversie (optioneel)

Als Care2Declare is ingericht, kunt u ons vragen om de indicaties en productpatronen over te zetten en te verwerken in het systeem. Zo maken we Care2Declare gebruiksklaar. Een deel van de conversie doen we met inleesscripts, maar een ander deel moet handmatig gebeuren. Wilt u dat niet aan ons uitbesteden? Dan kunnen we uw medewerkers scholen om dit zelf te doen.

Scholing

Als Care2Declare gebruiksklaar is, scholen we uw medewerkers. De scholing is gebaseerd op een scholingsplan dat gezamenlijk wordt opgesteld. Het bevat de onderdelen en onderwerpen die specifiek voor u van toepassing zijn. Ook zijn er handleidingen beschikbaar om na de scholing te raadplegen.

Live Support (optioneel)

Na de implementatie en livegang van Care2Declare kunnen we op locatie aanwezig zijn tijdens de eerste declaratieperioden. Tijdens deze periode leert het zorgadministratieteam zelfstandig werken met Care2Declare en ondersteunen we waar nodig. Zo worden de details duidelijk, kunnen kleine verbeteringen worden doorgevoerd en kunnen vragen direct worden beantwoord.

Wilt u grip op uw zorgadministratie, van contract tot cash?

Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek.

Deze klanten werken met ons: