Debby Verharen, officemanager bij Care Expert, zorgt ervoor dat alle randvoorwaarden voor haar collega’s zijn geregeld zodat zij zich op hun eigen taken kunnen richten. Dat betekent het simpelweg op tijd aanvullen van thee en koffie, maar ook het ondersteunen van het team dat werkt aan de migratie naar Office365. ‘Ik wil dat collega’s weten dat, als ze iets bij mij neerleggen, het geregeld wordt.’ 

Debby Verharen werkt sinds de zomer van 2021 bij Care Expert als officemanager. Voor die tijd werkte ze lang in het toerisme en bij een vaccinatiestraat: ‘Ik wilde niet stil zitten, maar van geen van de vacatures die ik onder ogen kreeg, werd ik echt blij. Tot ik via een oud-collega de vacature bij Care Expert onder ogen kreeg. Ik werd direct enthousiast en een week later werd ik uitgenodigd om op gesprek te komen.’

Eigen winkel runnen

Het voelde gelijk goed voor Debby die tijdens het eerste gesprek al de match voelde. ‘Ze beschreven het als iemand die haar eigen winkel kan runnen. Nu heb ik letterlijk een eigen winkel gehad, dus ik ben gewend om te kijken wat er speelt, wat er moet gebeuren en hoe je een uitdaging het makkelijkst kan oplossen. Ik ben pragmatisch en let goed op de kosten. Je wilt niet voor elk wissewasje akkoord nodig hebben, want dan krijg je veel minder gedaan. Daarnaast merkte ik ook direct dat er een prettige open en informele sfeer in het bedrijf hangt en dat is voor mij persoonlijk heel belangrijk.’

Wat Debby dan doet? ‘In de kern zorg ik dat iedereen zich kan focussen op hun werk. Daarom doe ik alle facilitaire zaken, zoals contact met de pandbeheerder, de schoonmaak, telefonie en natuurlijk het voorraadbeheer. Maar ik help ook bij de transitie van KPN Werkplek naar Office365 en bij de aankleding van het kantoor. Ik wil collega’s het gevoel geven dat, als ze iets bij mij neerleggen, het geregeld wordt en ze het los kunnen laten.’

Overstap naar Office365

Ze blijft overigens scherp op haar eigen kerntaak en expertise: ‘Bijvoorbeeld: ik help Johan te Winkel om de overstap naar Office365 te maken. Ik weet niets van de technisch details, maar kan wel projectmanagementtaken, communicatie en het aanvragen van offertes overnemen. We moeten bijvoorbeeld weten hoeveel laptops we hebben, welk besturingssysteem erop zit en hoeveel we nog moeten bestellen. Dat breng ik in kaart.’

Een andere ontwikkeling die binnen Care Expert in gang is gezet, is het dichterbij elkaar brengen van de ontwikkelaars en de service. ‘Van nature waren die twee kanten van het bedrijf vrij afgescheiden van elkaar. Nu proberen we de teams samen te brengen en dat doen we bijvoorbeeld door een gezamenlijke lunch te organiseren. Je hebt tijdens de lunch meer contact, het is relaxt en zonder verplichtingen, dus leer je elkaar ook beter kennen.’

In de gaten houden wat er speelt

Uiteraard zijn haar werkzaamheden door de pandemie veranderd. De lunches gaan nu niet door, de meeste mensen komen niet meer naar kantoor, maar voor Debby is er nog genoeg te doen. ‘Ik houd continu in de gaten wat er speelt, wat eraan zit te komen en wat dat voor collega’s kan betekenen. Zo weet ik waar ik nog bij kan springen. Ik kan aan het begin van de dag vrij weinig op de planning hebben staan, maar die wordt snel genoeg gevuld. Juist die afwisseling maakt dit werk zo leuk.’

Wilt u ook bij zo’n fijne organisatie werken? Check de vacatures. Of neem contact op: