Inzicht
2020: een jaar van ontwrichting én groei
We sluiten 2020 met een goed gevoel af. Het was natuurlijk een pittig jaar, zeker voor de zorg. Maar we hebben laten zien dat we veerkrachtig zijn, zeker over de lange termijn. Zo hebben we de doelen die we aan het begin van het jaar hebben gesteld, waargemaakt. Dankzij onze medewerkers, partners en klanten natuurlijk. We zijn heel erg dankbaar én het bevestigt dat onze strategie werkt.

Twee weken geleden reed ik Nederland door om onze klanten en partners persoonlijk te bedanken voor hun samenwerking. Er is geen beter moment om ze in het zonnetje te zetten dan deze donkere dagen in december. Samen sluiten we dit rare en ontwrichtende jaar met een positief gevoel af. Zeker aangezien de ontwikkelingen die we eind 2019 in gang hebben gezet, nu hun vruchten afwerpen.

Groei vanuit visie en kernwaarden

Niet alleen 2020 was voor ons een raar en ontwrichtend jaar. Ook 2019 was pittig, toen onze geliefde Laura ons ontviel. Dat was kennisbank natuurlijk zwaar, maar wij hadden als bedrijf ook de taak om haar visie te volbrengen en haar waarden hoog te houden. Zij was de stabiele factor, zette de klant centraal, zag overal het positieve in. Nu zien we dat die waarden nog sterk verankerd zitten in onze organisatie.

Het centraal zetten van de klant betekent dat zorgorganisaties enerzijds met de beste gespecialiseerde oplossingen die beschikbaar zijn in de markt moeten kunnen werken. Anderzijds betekent dat dat softwareleveranciers eenvoudig moeten kunnen integreren, zodat ze hun ECD’s kunnen vervolmaken met Care2Declare. Beide focuspunten vinden hun weerslag in de recente ontwikkelingen.

Dankbaar voor: meer cliënten in Care2Declare

Om met het laatste te beginnen: er zijn nieuwe samenwerkingen in twee nieuwe sectoren. Platform VmZ is geïntegreerd met Care2Declare, waardoor wijkverpleegkundigen eenvoudig hun geleverde zorg kunnen declareren. Ook Code24 is geïntegreerd met Care2Declare tot Financieel24. Samen met de launching customer GGZ Noord-Holland Noord hebben we hierdoor een toetreding gemaakt tot de GGZ.

Onderdeel van de toetreding tot de GGZ is de integratie met myneva, waarmee zorg voor een extra 50.000 cliënten worden gerealiseerd. Door al deze integraties is het aantal cliënten in het systeem gegroeid van 30.000 naar 100.000. Voor al deze cliënten kunnen onze eindklanten nu makkelijker correct en op tijd zorg declareren. Dat is natuurlijk waar we het allemaal voor doen.

Dankbaar voor: stabiliteit én veranderingen

Ondanks dat dit jaar genoeg uitdagingen met zich meebracht, hebben we ons vanuit de stabiele basis kunnen doorontwikkelen. Denk bijvoorbeeld aan de NEN 7510- en ISO 27001-certificeringen, die we wederom met vlag en wimpel hebben doorlopen. Ook stonden ontwikkelingen rondom ondersteuning van horizontaal toezicht, in samenwerking met KPMG, niet stil. En zoals u waarschijnlijk al gelezen heeft: we hebben een nieuw onderkomen gevonden voor Technology To Serve bij myneva.

We kunnen ons vanaf nu volledig richten op zorgdeclaratie. Enerzijds met onze dienstverlening, natuurlijk. Anderzijds door de doorontwikkeling van Care2Declare. Om deze laatste ontwikkeling verder kracht bij te zetten hebben we ook een nieuwe operationeel directeur aangetrokken: een doorgewinterde specialist, die Care2Declare naar een hoger niveau gaat trekken. Houd ons in de gaten voor meer nieuws hierover!

Dankbaar voor: videobellen vanuit de keuken

De stabiele basis zorgt er overigens ook voor dat ik met een gerust hart elke dag om twee uur thuis kan zijn voor mijn kinderen. Dat dat kan, heeft natuurlijk te maken met ons karakter als digitaal bedrijf: de overstap naar thuiswerken was zo gemaakt. Dat zorgt er wel voor dat zakelijk en kennisbank wat meer door elkaar lopen, maar het geeft je ook de kans om een bewuste keuze te maken om echt thuis te zijn op de momenten dat het nodig is.

Het is natuurlijk ook mooi om te zien dat gesprekspartners het niet gek vinden als je de videobelafspraak aan de keukentafel voert. Je hoeft niet eerst twee uur in de auto te zitten om de ander te kunnen spreken. Dat is het mooie van de pandemie: je leert hoe het anders kan. We maken er wat van, wat de situatie ook is. We floreren zelfs ondanks COVID-19 en de andere tegenslagen die we hebben gehad. Die positieve insteek is óók in de geest van Laura.

Wilt u in 2021 met ons meegroeien als softwareleverancier of zorgorganisatie? Neem contact op!

Meer weten?

Wilt u meer weten? Neem vrijblijvend contact met ons op.