Derwin studeerde Business Economics aan de Hanzehogeschool Groningen en vervolgde zijn opleiding met een pre-master Business Administration en een master Operations en Supply Chains aan de Rijksuniversiteit Groningen. Bijna tien jaar geleden begon hij op de servicedesk bij Care Expert. ‘Dit was een bijzondere tijd voor de zorg, want de manier waarop de zorg haar geld ontving veranderde. In plaats van dat zorgorganisaties hun geld vooraf kregen, moesten ze hun werkzaamheden achteraf gaan verantwoorden middels declaraties om ervoor te zorgen dat ze betaald kregen.’
Op de servicedesk ontvingen Derwin en zijn collega’s veel vragen van klanten. ‘Declaraties werden afgekeurd en daardoor kregen de zorgorganisaties niet betaald. Wij verwezen ze door naar hun financier. De declaraties waren technisch goed, dus het moest aan de inhoud liggen. Vervolgens stuurde de financiers ze weer terug naar hun softwareleverancier, want het lag toch aan de techniek. En zo werden zorgorganisaties van het kastje naar de muur gestuurd. Dat moest anders.’
Foutloos declareren
Care Expert werd in het leven geroepen. Een partij die ervoor zorgt dat klanten geleverde zorg foutloos kunnen declareren bij de financierende partijen. Derwin groeide mee met het bedrijf. ‘Van de servicedesk ging ik naar declaratiediensten om vervolgens weer terug te gaan naar de servicedesk om de afdeling aan te gaan sturen. Hierna was ik een aantal jaar Product Owner van onze declaratieoplossing Care2Declare, maar inmiddels ben ik weer terug op het oude nest.’ Derwin is nu verantwoordelijk voor de dienstentak binnen Care Expert. Hij is elke dag bezig met het verbeteren van klantprocessen. ‘Het declaratieproces in de zorg moet zo makkelijk mogelijk zijn voor zorgverleners.’
Belangrijk doel voor Derwin is dat klanten honderd procent van de geleverde zorg kunnen declareren. ‘We kregen soms klanten binnen met liquiditeitsproblemen, omdat ze niet correct declareerden. Doordat die declaraties niet goed ingediend werden, kwam er geen geld binnen. Het is mijn missie om ervoor te zorgen dat dit declaratieproces goed verloopt.’
Doen waar je goed in bent
Derwin gaat weer verder: ‘Soms betekent dat dat klanten hun complete declaratieproces bij ons outsourcen en voor andere klanten leveren we alleen onze oplossing Care2Declare. Zelf ben ik echt fan van outsourcen. Zorgorganisaties kunnen op deze manier focussen op waar ze goed in zijn; het leveren van goede zorg. Doordat wij hun declaraties afhandelen en ervoor zorgen dat er geld bij ze binnen komt, hoeven onze klanten niet wakker te liggen met geldzorgen.’
Samen met de klant zorgt Derwin ervoor dat het declaratieproces zo soepel mogelijk verloopt. ‘Klanttevredenheid is voor mij het allerbelangrijkste. Ik vraag klanten tijdens onze gesprekken ook regelmatig wat voor cijfer ze onze dienstverlening en oplossing zouden geven. Dan ben ik niet bang voor het antwoord, want ik wil gewoon dat ze écht tevreden zijn. Ik vind het ook belangrijk om dit te leren aan het team. Hoe stel je de juiste vragen aan klanten? Hoe krijg je hun gehele proces in kaart zodat je optimaal kan ondersteunen?’
Wat de toekomst betreft wil Derwin zichzelf graag vervangbaar maken. ‘Als er iets misgaat bij een klant ben ik altijd beschikbaar. Ik zorg ervoor dat we binnen twee dagen op locatie zitten zodat we problemen snel kunnen verhelpen. En hoe meer klanten je hebt, hoe meer tijd dat kost. Dat is ook de reden dat ik mensen om me heen verzamel die net zo goed problemen kunnen oplossen. We zijn tenslotte allemaal Care Experts!
Wilt u meer weten over Care Expert en onze declaratieoplossing Care2Declare? Neem dan contact met ons op!
Wilt u meer weten? Neem vrijblijvend contact met ons op.