‘Inmiddels werk ik ruim vijf jaar bij Care Expert en ik heb me nog geen moment verveeld. Elke dag is namelijk anders: momenteel doe ik voor zeven zorgaanbieders de zorgadministratie en elke organisatie is anders. Dat betekent dat alle soorten financieringswetten door elkaar gaan in mijn werk en dat vraagt van mij om scherp en kritisch te blijven in mijn werk. Maar ik weet ook van alle financieringen hoe de processen lopen en ik weet waar ik mijn informatie kan halen.’
Wekelijks contact met klanten
‘Om mijn werk goed te kunnen doen, heb ik wekelijks contact met de contactpersonen van mijn zeven zorgaanbieders. Ook heb ik voor mijn werk contact met nabestaanden in verband met een openstaande factuur (debiteurenbeheer), bel ik naar de gemeente voor een WMO-toewijzing of onderzoek ik een vraag over afkeuring in een declaratie voor de zorgverzekeraar.’
‘Mijn dag begint met het doornemen van mijn e-mailboxen en meldingen in Topdesk. Wat snel afgehandeld kan worden, doe ik meteen. Vragen die wat meer tijd kosten plan ik in mijn agenda. Daarna doe ik voor al mijn klanten het Vecozo-berichtenverkeer en handel ik de mutatieformulieren af die de klant heeft opgestuurd aan mij via onze declaratieoplossing Care2Declare.’
Voorgestelde declaraties afronden
‘Op basis van de afgesproken dienstenagenda bepaal ik wat ik daarna ga doen. Meestal houdt dit in dat ik productie verwerk in Care2Declare om vervolgens rapportages en analyses op te stellen en de voorgestelde declaraties af te stemmen met de contactpersoon van de zorginstelling. Wanneer ik akkoord heb op de declaraties, dan dien ik deze in bij de financier.’
‘Daarna kan ik andere taken oppakken en het verschilt per dag welke taak bovenaan mijn to-dolijst staat:
- Een kwartaalrapportage opstellen en bespreken met de betreffende zorgaanbieder;
- Een declaratiemonitor opstellen en bespreken met de betreffende zorgaanbieder;
- Een belrondje doen in het kader van debiteurenbeheer of mutaties verwerken voor debiteurenbeheer;
- Vragen uit de mailbox of Topdesk die ik ‘s ochtends nog niet had afgerond, beantwoorden en uitwerken.
Maar ook:
- Testen van de software;
- Begeleiden nieuwe medewerkers;
- Meekijken en meedenken met de Servicedesk van Care2Declare.’
Mijn dag is nooit hetzelfde
‘Kortom, ik vind het leuke aan deze baan dat mijn dag nooit hetzelfde is. Ik probeer wel volgens een bepaalde structuur te werken, maar er zijn genoeg momenten dat ik hieruit word gehaald. Om dan toch aan het einde van de dag gedaan te kunnen hebben wat allemaal nodig was en tot de conclusie te komen dat het allemaal weer gelukt is, daar word ik blij van. De combinatie van complexiteit van zorgwetten, verschillende zorgaanbieders met elk hun eigen afspraken en de verschillende contacten met mensen, maken dit voor mij de leukste baan die er is.’
Wilt u net als Marlies een diverse baan met veel klantcontact, specialisatie in zorgdeclaratie en nooit een saai moment? Solliciteer op de functie ‘declaratiespecialist’ bij Care Expert.
Wilt u meer weten? Neem vrijblijvend contact met ons op.